Odpolední činnost

"Učení samo má býti milé a libé a nemá se jinak díti, než jako hra a kratochvíle." 

J. A. Komenský

 

Součástí výchovně vzdělávacích aktivit jsou tematicky zaměřené odpolední činnosti, kde se sdružují skupinky dětí různých tříd. Jejich záměrem je rozvoj jazykových a komunikačních dovedností, pohybových - zdravotně preventivních aktivit, rozvoj kognitivních dovedností potřebných pro vstup do základní školy a také výtvarné a pracovní aktivity podporující rozvíjené talentu a manuální zručnosti dětí.

Všechny aktivity jsou plánovány s ohledem na individuální potřeby dětí a jejich hendikep.

Konkrétní aktivita se uskutečňuje v daný den se skupinkou dětí pod vedením konkrétního pedagoga. 

Pro větší motivaci dětí má každá z odpoledních činnost svůj název. 

Zaměření odpoledních činností:

ZVÍDÁLEK

  • rozvoj jazykových schopností podle D.B.Elkonina 
  • rozvoj polytechnických a ICT dovedností zábavnou a hravou formou (práce s ICT - tablety, robotické hračky + hry, konstruování (využití stavebnic, manuální pracovní aktivity - vyrábění) 

 

MALÝ NEPOSEDA

  • rozvoj motorických dovedností(jemná, hrubá motorika, grafomotorická cvičení) 
  • zdravotní cvičení 
  • pohybové a míčové hry 
  • hudebně pohybové aktivity 
  • dětská jóga 

 

ŠIKOVNÉ RUČIČKY

  • rozvoj výtvarných dovedností 
  • práce s různými výtvarnými technikami 
  • keramika 
  • rozvoj manuální zručnosti a pracovních schopnost

 

ZNAKOVÝ JAZYK

  • rozvoj pojmového myšlení v návaznosti na týdenní témata 
  • nácvik a rozvoj komunikačních dovedností ve znakovém jazyce mezi dětmi 

 

EDaSTIM (edukačně stimulační skupiny)

Program pro předškoláky s účastí rodičů zaměřen na komplexní a systematický rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Rozvoj funkcí potřebných pro zvládání trivia ve škole (pro budoucí čtení, psaní, počítání).