Odpolední činnosti
"Učení samo má býti milé a libé a nemá se jinak díti, než jako hra a kratochvíle."
J. A. Komenský
Součástí výchovně vzdělávacích aktivit jsou tematicky zaměřené odpolední činnosti, kde se sdružují skupinky dětí různých tříd. Jejich záměrem je rozvoj jazykových a komunikačních dovedností, pohybových - zdravotně preventivních aktivit, rozvoj kognitivních dovedností potřebných pro vstup do základní školy a také výtvarné a pracovní aktivity podporující rozvíjené talentu a manuální zručnosti dětí.
Všechny aktivity jsou plánovány s ohledem na individuální potřeby dětí a jejich hendikep.
Konkrétní aktivita se uskutečňuje v daný den se skupinkou dětí pod vedením konkrétního pedagoga.
Pro větší motivaci dětí má každá z odpoledních činnost svůj název.
Zaměření odpoledních činností:
ZVÍDÁLEK
- rozvoj jazykových schopností podle D.B.Elkonina
- rozvoj polytechnických a ICT dovedností zábavnou a hravou formou (práce s ICT - tablety, robotické hračky + hry, konstruování (využití stavebnic, manuální pracovní aktivity - vyrábění)
MALÝ NEPOSEDA
- rozvoj motorických dovedností(jemná, hrubá motorika, grafomotorická cvičení)
- zdravotní cvičení
- pohybové a míčové hry
- hudebně pohybové aktivity
- dětská jóga
ŠIKOVNÉ RUČIČKY
- rozvoj výtvarných dovedností
- práce s různými výtvarnými technikami
- keramika
- rozvoj manuální zručnosti a pracovních schopnost
ZNAKOVÝ JAZYK
- rozvoj pojmového myšlení v návaznosti na týdenní témata
- nácvik a rozvoj komunikačních dovedností ve znakovém jazyce mezi dětmi
EDaSTIM (edukačně stimulační skupiny)
Program pro předškoláky s účastí rodičů zaměřen na komplexní a systematický rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Rozvoj funkcí potřebných pro zvládání trivia ve škole (pro budoucí čtení, psaní, počítání).